OSTRÓW LEDNICKI – MUZEUM PIERWSZYCH PIASTÓW

Dzielę się z Wami kolejnym pomysłem na wycieczkę. Dziś zapraszam do Lednogóry, do Muzeum Pierwszych Piastów. Myślę, że wielu z Was, podobnie jak my, odwiedziło to miejsce w przeszłości. Pierwszy raz jednak pojawiliśmy się tutaj z dziećmi.

Największą atrakcję stanowiło przepłynięcie promem oraz przechadzka po Ostrowie Lednickim. Była to również okazja do wielu obserwacji przyrodniczych – widzieliśmy pozostałości podziemnych gniazd os, połacie pokrzyw, szyszki chmielu oraz mydelnice, lebiodę, farbownika lekarskiego, bodziszka. Zachęcam Was do rozpoznawania roślin (np. przy użyciu bezpłatnej aplikacji plantnet). Bardzo lubię potem czytać o ich właściwościach, obecnych lub dawnych zastosowaniach i przekazywać te informacje dzieciom. Podczas pobytu na wyspie rozmawialiśmy oczywiście również o początkach naszego państwa. Później wybraliśmy się do pobliskiej karczmy. Spędziliśmy tam znacznie więcej czasu, niż pierwotnie zakładaliśmy. Dzieci bawiły się na drewnianych konstrukcjach, na tyrolce. Najwięcej jednak uwagi poświęciły jednak króliczkom, które były właściwie… wszędzie. Miały również okazję zobaczyć kuca, oślicę, krowy, gęsi, gołębie, indyka, pawie, alpaki (stale mylę je z lamami). Choć miałabym pewne uwagi do aranżacji przestrzeni w pobliżu karczmy (myślę, że mogłaby być bardziej uporządkowana, a osoby wynajmujące domki, czy biorące ślub, mogłyby mieć nieco więcej prywatności), to jednak dzieci były zachwycone i nie chciały stąd wyjeżdżać. Przyjemnie było też pobujać się na huśtawce nad brzegiem jeziora.

Informacje praktyczne:

Dojazd z Poznania do Lednogóry zajmuje około 40 minut

Wstęp do muzeum: 12 zł/os.,ulgowy – 6 zł. Dzieci do 7 roku życia wchodzą bezpłatnie. Parking – 5 zł. Przepłynięcie promem w cenie biletu. Muzeum jest nieczynne w pon, w czwartek wstęp bezpłatny.

Być może już w przyszłym roku(?) będzie można zobaczyć ekspozycję w nowo powstałym budynku.

Karczma – można zjeść w środku lub w okresie letnim na zewnątrz. Na miejscu jest krzesełko do karmienia. Za wstęp nie jest pobierana dodatkowa opłata.

W pobliżu znajduje się również skansen w Dziekanowicach.

Gallery Wordpress

Daria Panek-Płókarz

Jestem mamą pięcioletniego Gee i trzyletniej Bee. Bliska jest mi idea „dzikich dzieci” – gdy tylko to możliwe, wyruszamy na wycieczkę do lasu:). Lubię tapasy, spływy kajakowe, Iris Apfel i Suwalski Park Krajobrazowy. W 2018 roku dodałam do tej listy prowadzenie bloga;). Jeżeli spodobał Ci się ten wpis, zachęcam również do obserwowania Poznańskiej Spacerówki na Facebooku i Instagramie.